tiistai 1. helmikuuta 2011

Uuden vuoden lupaus

Mää se en ikinä opi päivittämään blogiani riittävän usein. 
Mistä johtuukaan, ylimalkaisesti "vihaan" kaikkia rutiineja. 
Viime vuoden lopulla lupasin itselleni kaksi asiaa,
joista ensimmäinen oli: 
ostan kalenterin, koska muutenkaan en muista mitään,
niin on edes mustaa valkoisella siitä, että olen unohtanut _jotain_.

Jokatapauksessa täällä tapahtuu sentäs jotain. 
Ikinä en muista ottaa kuvia valmistuneista,
silloinkaan harvoin, kun jotain sattuu valmistumaan. 
Tälläkin kertaa kuvaan keskeneräistä.

Ravelryn Kahelit -ryhmässä on 12 kk peitto KAListelu menossa.
Mä en edelleenkään tiedä kelpaanko mä koko ryhmään,
mutta varjokalistelen edes.

Tuli hirveä hinku tilata maailman parhainta lankaa, Cascaden 220:aa,  tehdä siitä jonkin sortin päiväpeite isommaisen herran sänkyyn. Vyyhdit keriksi, 8 mm puikot käteen ja touhottelemaan.
Hienon uuden kalenterini merkinnät
kohdassa "tehtävät" kertoo tällaista faktaa:

  • 14.1. Peittoprojekti alkaa. Langat: 8400 graffitti (1), 8555 musta (2) ja 9404 punainen (2) (täydelliset värit!). Virkkausalotus (joka pitää kyllä purkaa, hohhoijaa!), 3 krs ao, m 17 krs sileää, vaihtokrs pun np oik + 17 krs, vaihtokrs h np oik + 17krs. Näitä ainakin 6, ellei jopa 7 toistoa. Tiheys 18 row x 14 sts / 8 mm.
  • 16.1. Tilattu lisää 8393 tsininen (4), 9404 punainen (2), 8555 musta (4) Kujeelta. 
  • 18.1. Tilattu lisää 8400 graffitti (3) Titityyltä.
  • 28.1. Titityyn langat tuli! Musta lanka loppui 15 krs, punainen 14 krs, harmaasta jäi 1 m jäljelle 14 krs:n jälkeen.

Aika kiva efekti tulee tuosta nurjasta
värinvaihtokerroksesta muuten sileässä neulepinnassa. 
Edes jotain elävää :)

Ja kääk, olen tähän mennessä löytänyt jo kaksi (2) virhettä. 
Eihän se ole oikea käsintehty työ, jos on täydellinen.
Tätä neuletta ei viitsi oikein matkaneuleena pitää,
joten tämä toimii samaan aikaan lämmikkeenä jaloille
sekä leffaneuleena. Aivan mainio siis. 
Kohta täytyy lähteä metsästämään jostain
vähintään kaksimetrisellä kaapelilla olevia pyöröjä. 
KnitProlla taitaa olla ainoat mahdolliset yhdistettävät,
joten lähilankakauppaan siis :)

Minulla on ongelma!
Olen hukannut yhden vyyhden, ja minun olisi pitänyt
lähettää se tänään eteenpäin, mutten löydä sitä mistään! 
Mihin kummaan olen voinut hukata sen?
Help, anyone!

Ps. Se toinen lupaus oli: "en tiskaa tänä(kään) vuonna!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti